Batátová polévka s "krutonky" z hlívy

S přicházejícím podzimem a chladnějším počasím začnu zcela automaticky vařit častěji polévky. Polévku podáváme mnohdy ke snídáme nebo jako večeři. Tato polévka je opravdu výživná a postačí jako hlavní jídlo. Pokud do ni přidáte krutónky z hlívy ústřičné, dodáte další prospešné látky a postaráte se o zlepšení svého imunitního systému. Polévka měla velký úspěch i při vaření v Sama doma.  

Batátová polévka s krůtuonky "z hlívy" 

Ingredience:

400g batátů, 400g mrkve, 1 ks cibule, mořská sůl, pepř, 1 plechovka kokosového mléka, 1 lžička kokosového oleje, 2 lžičky Moringy, zázvor (čerstvý/sušený) dle chuti, špetka skořice, špetka kurkumy, 200g hlívy ústřičné

Postup:

Ve velkém hrnci orestujeme na kokosovém oleji cibuli, osolíme a přidáme k ní oloupané a na kusy pokrájené batáty a mrkev. Okořeníme kořením /kromě moringy/, chvíli společně restujeme a poté zalijeme kokosovým mlékem. Vše dusíme pod pokličkou do změknutí zeleniny, přidáme moringu a nakonec vše společně rozmixujeme. Mezitím si na pánvi a trochu kokosového oleje orestujeme hlívu nakrájenou na proužky. Restujeme do zhnědnutí. Solíme až na konec, hlíva by jinak byla měkká, nikoliv hezky křupavá. Hlívové krutonky nandáme na hotovou polévku.

Batáty jsou jedním z nejvýživnějších druhů zeleniny. Obsahují betakaroten, přírodní barvivo, které je prevencí různých druhů rakoviny (dásní, slinivky, žaludku). Pro svůj vysoký obsah vitamínu C bychom je měli zařadit především na podzim, v období chřipek. Dále obsahují vitamín B6, důležitý vitamín pro prevenci kardiovaskulárních problémů a snížení krevního tlaku. Dle studií snižují riziko depresí a zlepšuje nespavost. Dále napomáhají snižovat hladinu cholesterolu. A v neposlední řadě bychom je měli zařadit pro jejich všetranné použití v kuchyni a výbornou chuť!