Fermentovaná ovesná kaše

Vypadá to, že jsem spadla z větve nebo přinejmenším hodně zaspala, že píšu o ovesné kaši. Vždyť o jejich příznivých účincích na naše trávení, velkém množství vlákniny a dalších prospěšných látek bylo napsáno mnoho článků, a to nejen na webu. Jenže se nám tady rozmohl takový nešvar... A to je přirozená lidská vlastnost si vše ulehčit. Najíst se nejlépe do 2 minut, kdy vyndáme hotové jídlo z obalu a ohřejeme v mikrovlnce. Takový pokrm nás může zasytit, ale o skutečné výživě a nebo blahodárném účinku na naše střeva, nemůže zas až tak být řeč. 

Přitom příprava kaše, o které píší níže, nezabere zas až tolik času, jen je potřeba si dopředu naplánovat její přípravu a ještě než půjdete spát udělat pár nezbytných úkonů. 

Fermentovaná ovesná kaše

(2 porce)

Ingredience: 

60g vloček, 250 ml - 300 ml kokosového mléka (vody, kefíru), 1 lžíce kokosových chipsů, 1 lžíce chia semínek/mletého lněného semínka, oblíbené oříšky, sušené nebo čerstvé ovoce, špetka skořice, kostička hořké čokolády nebo sladidlo dle chutí (med, čekankový sirup...)

Postup:

Již večer než půjdete spát, si odsypte vločky do keramické misky. Zalijte mlékem nebo jinou tekutinou, přidejte chia semínka, kokosové chipsy a oříšky. Pokud byste to chtěli udělat ještě lépe, dejte oříšky do jiné misky, zalijte vodou a přidejte špetku soli. Ráno jen oříšky slijte a přidejte do kaše. 

Řádně promíchanou směs přikryjte utěrkou a nechte v teple do rána. Kaši můžete nechat fermentovat i déle, v tom případě bych volila ledničku. Druhý den si odeberete 1/2 směsi (1 porce) nebo celý obsah (2 porce nebo máte velký hlad) do rendlíku se silnějším dnem. Pokud bude potřeba, můžete přidat tekutinu a necháte prohřát na mírné teplotě. Určitě ale nevařte. Poté můžete dozdobit čerstvým/sušeným ovocem, hořkou čokoládou, skořicí apod. Případně vsypte ořechy, které se namáčely do rána v jiné misce. Díky přidaným tukům z chia semínek, mléka nebo kefíru obsahuje kaše mnoho kvalitních tuků, které vám nerozhoupou cukr v krvi jako na horské dráze a vy vydržíte být soustředěni na práci celé dopoledne Pokud vás ovšem nechá v klidu vědomí, že je druhá polovina kaše v lednici Myslete na to, že máte vyřešenou snídani i na druhý den

Na fotce s dcerou jsou sušené švestky, skořice a hořká 70% čokoláda.