Kešu kaše

Tato kaše mi připomíná mé dětství, kdy jsem měla často k večeři krupicovou kaši. Tato kaše je přitom výživově bohatší, obsahuje kvalitní tuky, bílkoviny a rozhodně méně sacharidů než kaše z pšeničné krupice. Zasytí skutečně na celé dopoledne nebo může posloužit jako odpolední svačina. Můžeme si ji obměňovat podle sezóny - v této jsou rozmixované jahody, jindy můžeme přidat maliny, borůvky nebo kakao případě čokoládu.

Kešu kaše

1 porce

Ingredience:

1 hrst kešu ořechů, 200ml kokosového mléka, příp. vody s lžící kokosového tuku/jiný typ tučné smetanIny, sladidlo dle chuti (med, čekankový sirup), 2 lžičky ghí nebo másla, mletá skořice nebo kakao, různé druhy ovoce

Postup: 

Podmínkou lepší stravitelnosti je namočení ořechů přes noc ve vodě se špetkou soli. Ořechy jsou pak nejen stravitelnější, ale dodají tělu i více enzymů a kaše je pro náš tak výživnější.  Těsně před přípravou kaše ořechy slijeme, můžeme propláchnout čerstvou vodou. Okapané ořechy rozmixujte dohladka s kokosovým mlékem nebo tučnou smetanou. Mně hrudky nevadí, ale pokud je nechcete, s mixováním si dejte na čas.  

Jakmile je směs hladká, nalijte ji na malou pánvičku a za stálého míchání ji přiveďte k varu. Směs musí vyloženě bublat. Jakmile totiž projde varem, kaše krásně zhoustne. Bude houstnou i při chladnutí. Hotovou "krupicovou" kaši ochutnejte a případně oslaďte. Většinou to ale není potřeba, kešu ořechy i kokosové mléko jsou přirozeně sladké samy o sobě.

Kešu kaši podávejte teplou, pokapanou rozpuštěným ghí nebo máslem a posypanou skořicí či kakaem. Můžete zkusit připravit žlutou kaši přidáním kurkumy. Budete tak působit proti zánětům.

Podle toho, co máte zrovna doma nebo co vám dozrává na zahrádce, může kaše chutnat pokaždé jinak.