Lněné placičky

Tyto placičky nebo je můžeme považovat třeba za lívanečky, jsou velice chutné a hlavně je můžete připravit na slano nebo na sladko. Navíc jsou velice rychlé, příprava vám zabere 2 minutky. Přesto jsou placičky výživné, a o to tady jde. Dodáte tělu mnoho prospěšných tuků, vlákniny a pokud si navrch dáte štědrou porci tvarohu/sýra, tak i zvýšíte porci bílkovin. Pochutnáte si a nemusíte se bát, že hladina cukru v krvi vystřelí až do nebes, takže zůstanete sytí na delší dobu. Lze připravit ke snídani nebo ke svačině.

Lněné placičky/lívanečky

cca 4 kusy 

Ingredience:

2 lžíce mletého lněného semínka 1 lžíce lahůdkového droždí (pokud nemáte, můžete přidat o 1 lžíci mletých lněných semínek více, 1 vejce, 1 špetka soli, 

Postup:

Lněná semínka doporučuji koupit celá a namlít bezprostředně před přípravou. Semínka melu ve "smoothiemakeru" téměř na mouku. Přendám do hrnečku, přidám lahůdkové droždí, vyklepnu jedno celé vejce, osolím a vše vidličkou promíchám. Nechám cca 2 minuty odstát. Zatím si rozehřeji na pánvi přepuštěné máslo. Když je tuk teplý, tvořím na pánvi placičky. Z tohoto množství mi vyšly celkem 4 kusy. Smažím z obou stran "dozlatova". Hotové placičky přendám na talíř, ozdobím dle potřeby.

Placičky jsou vhodné ke snídani nebo svačině. Zaručuji vám, že ke snídani vás zasytí na celé dopoledne. 

Varianta na slano:

4 lžíce ricotty nebo jiného čerstvého sýra, špetka soli, případně bylinky (kopr, bazalka, petrželka), 50g uzeného lososa

Ricottu rozmíchám se solí a bylinkami. Na každou placičku navrším lžíci sýra a navrch pokladu uzeným lososem. 

Varianta "na sladko"

4 lžíce ricotty nebo jiného čerstvého sýra, kešu/mandlové máslo, rozmačkaný banán, pokud potřebujete přidat sladidlo lze přidat xylitol

Ricottu rozmícháme s jakýmkoliv oříškovým máslem, přidáme kousky banánu (půlku) a vidličkou jej rozmačkáme. Vše smícháme do kompaktní hmoty. Můžeme přidat sladidlo dle potřeby. Navrším na placičky a navrch můžeme nakrájet druhou půlku banánu.