Pizza více druhů sýrů

V době karantény jsem stravování přizpůsobovala dětem. Takže jsem vařila jejich oblíbená jídla, pekla zdravější buchty a koláče, aby mi zároveň neztloustly. Na druhou stranu jsem se nepřejídala přílohami, nezahušťovala omáčky moukou a nenápadně zařazovala zdravé suroviny. Jak byla možnost, uvařila jsem alespoň v duchu LCHF večeři, vždy jsem byla nadšená, když si na ni pochutnaly i holky. Čím jsou starší, tím častěji se to k mé radosti stane. Stejně tak tomu bylo i v případě této pizzy bez klasické, pšeničné mouky.

Pizza více druhů sýrů

pro cca 4 osoby

Ingredience: 

170 g sýra typu eidam, nastrouhaného (můžete kliendě nahrubo), 80g mandlové mouky, 1 balení lučiny, 1 kus vejce, špetka soli

oblíbené sýry (Mozzarella, niva, hermelín, camembert, plátková gouda/eidam) rajčata, domácí bazalkové pesto, pepř, 

Postup: 

Rozpálíme si troubu na 170 st. Nastrouhaný sýr s lučinou přendáme do rendlíku a zahříváme na střední teplotě, dokud se sýr zcela nerozpustí. Mícháme, aby se nám sýry nepřipálily. Poté, co jsou sýry rozpuštěné, vmícháme 1 vejce a mandlovou mouku a zpracujeme v těsto. Je to trochu "patlačka", většinou zpracovávám rukama. Když je těsto kompaktní, přendám na pečící papír, překryji dalším pečícím papírem a vyválím na tenkou placku. Svrchní papír dám pryč, přendám ten spodní i s těstem na plech, udělám vidličkou pár dírek a dám na cca 10 minut předpéct do trouby. Mezitím si očistím rajčata a nakrájím je na tenká kolečka a připravím si sýry, které zrovna máme v lednici (nejčastěji to je mozzarella, hermelín, niva apod.). Poté, co pizza má již zlatavý odstín, vyjmu z trouby, rozložím připravené suroviny - nejdříve rajčata, sýry a dám ještě do trouby zapéct. Trvá to cca 15 minut. Když mám bazalku, otrhám hrst lístků, přidám semínka (měla by být piniová, ale i slunečnicová dobře poslouží), parmazán a kvalitní olivový olej a vše společně rozmixuji v tyčovém mixéru. Bazalkovým pestem zdobím hotovou pizzu.

Pizzu si můžete ozdobit čímkoliv, co budete mít zrovna v lednici. Míváme rádi i variantu s brokolicí, šunkou a žampióny. Červená cibule ji dodá také zajímavou chut!

Oproti běžně dostupné pizze je tato výživnější. Již samotné těsto obsahuje bílkoviny a minimum sacharidů, což je u kupovaných pizz přesně naopak. Hodí se tedy k večeři a především po ni nebudete mít vůbec hlad ani chutě :-)