"JSEM ZKUŠENÁ VÝŽIVOVÁ PORADKYNĚ S MNOHALETOU PRAXÍ A POZNATKY, JAK STRAVA OVLIVŇUJE NEJEN NAŠI POSTAVU, ALE I NÁLADU A ENERGII"


Budu vaší průvodkyní na cestě za  svobodou v jídle. 

Naučím vás, jak nebýt otrokem jídla.

Ovládnout své chutě a dosáhnout svého vytouženého cíle. 


  • Kategorie
  • Recepty pro holky
  • LCHF recepty
  • Vánoční cukroví
  • Užiteční pomocníci
  • Blog
Sacher kousky

Sacher kousky

Každým rokem peču klasické vánoční cukroví především pro návštěvu. A pak zdravější varianty bez cukru, mouky apod. Každým rokem také přidávám jedno nebo více druhů nového cukroví. Letos jsem se inspirovala časopisem Apetit a zkusila jejich Sacher cukroví. Jen jsem některé ingredience malinko poupravila nebo ubrala :-) Každopádně výsledek se povedl, jelikož miluji čokoládu, tak i když je toto cukroví spíše to klasické, asi neodolám :-)

Masové kuličky se zeleninovým pyré

Masové kuličky se zeleninovým pyré

Jelikož vařím každý den minimálně jedno jídlo, tak volím vždy jednoduché recepty. Sice mám vaření ráda, ale také mám ráda jiné aktivity a nechci veškerý čas trávit v kuchyni. Zároveň se snažím vařit ze základních surovin, jednak je to zdravější, levnější a s minimem odpadů. Recepty z jednoho hrnce/pekáče splňují všechna má kritéria. Navíc ta lahodná chuť. Suroviny pustí šťávu, ve které se pokrm peče a všechny chutě se tak propojí. Jídlo dáte do trouby a máte spoustu času na cokoliv jiného. Jen občas přijdete zkontrolovat, aby se nevypekla šťáva.

Rychlokvašená zelenina "Pickles"

Rychlokvašená zelenina "Pickles"

Každá potravina, která prošla fermentací je pro naše tělo, především náš mikrobiom prospěšná. Obohatí se o prospěšné bakterie a zvýší se množství vitamínů. Čím dál více se ukazuje, že zdravý mikrobiom má vliv na obranyschopnost organismu, jelikož 70% imunity sídlí v našich střevech. Milióny bakterií, žijících v našich střevech buď imunitu podporují, to jsou ty přátelské nebo ji naopak škodí. Na stav naší mikroflóry mají vedle stravy vliv léky především antibiotika, nemoci nebo životní prostředí. A jak si takovou rychlokvašenou zeleninu připravit? Zde máte postup krok za krokem, abyste své imunitě mohli pomoci.

Výživné polévky

Výživné polévky

Polévka, která obsahuje bílkoviny je plnohodnotným pokrmem, který vás zasytí. Můžete ji konzumovat ke snídani, k obědu nebo k večeři. Navíc vám ušetří čas, protože si ji můžete navařit na více dní dopředu a skladovat v lednici. Teplá polévka je výbornou alternativou ke snídani především v chladnějších částech roku. K večeři pak volím polévku, pokud nemám moc hlad nebo je již později a nechci jíst těžké jídlo na noc. Určitě doporučuji vařit polévku ze sezónních potravin, měla by obsahovat kvalitní tuky (kokosový, olivový olej, přepuštěné máslo) a bílkoviny. Ty mohou být přidány již při samotném vaření nebo až na hotovou polévku (nastrouhaný sýr, tempeh, čerstvý sýr apod.) Pokud dodržíte tyto základní pravidla, nejen že si pochutnáte, ale doplníte důležité živiny pro tělo.